hirdetés
Share on Tumblr

Jobban teljesít a Fidesz-körüli média

27,6 milliárdos forgalom mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió.

hirdetés

2012-ben 27,6 milliárdos értékesítésből származó nettó árbevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek tulajdoni érdekeltségébe tartozó médiaportfolió a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az utóbbi napokban nyilvánosan is elérhetővé vált eredménykimutatásai alapján. Így a portfolió forgalma 2011-hez képest 1,9 milliárd forinttal, míg a nyeresége 1 milliárd forinttal nőtt. Osztalékként idén több mint 3 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosoknak. 

Számításunkhoz kizárólag médiatulajdonosi érdekeltségeket vettünk figyelembe. Ez alapján tizenkét vállalkozás tartozik a médiaportfolióba: egy televízió (Hír Tv), két rádió (Class FM, Lánchíd Rádió), három nyomtatott lap (Magyar Nemzet, Heti Válasz, Metropol) és hat közterületi cég (Publimont, Euro Publicity, Euro-AWK, Mahir Cityposter, A Plakát és Neonlight). 

A zászlóshajók taroltak

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a Simicska-Nyerges érdekeltségbe tartozó Publimont közterületi cég 1,88 milliárdos nyereséget termelt (a tulajdonosok egymillió forintot hagytak a cégben) a forgalma pedig 5,85 milliárd forint volt 2012-ben. Ezzel tavaly megelőzte a piac legnagyobb cégét, az Epamediát, amelyik 4,27 milliárdos forgalom mellett 436 millió forintos nyereséggel zárt. 

 

A Hír Tv tavaly 9,32 milliárdos forgalom mellett 565 millió forint nyereséget termelt a tulajdonosai számára (osztalék: 400 millió), a Class FM 2,62 milliárdos forgalommal zárt és 911 millió forintos nyereséggel, osztalékot viszont nem vett belőle ki az Advenio Zrt.-n keresztül Nyerges Zsolt.

A nyomtatott sajtópiacon a Magyar Nemzet kiadója, a Nemzet 3 milliárdos forgalom mellett 752 millió forint nyereséggel zárt, míg a Fonyó Károly érdekeltségébe a Megapolis Medián keresztül tartozó Metropol 2,86 milliárdos forgalom mellett 206 millió nyereséggel zárt, ezzel jelentősen csökkent a lap nyeresége, amely 2011-ben 447 millió forint volt. A 2011 júniusába tulajdonost váltó kiadótól kapott információk szerint a 2011-es eredményhez hozzáadódott egy egyszeri, rendkívüli 226 millió forintos bevétel, ami egy korábbi tartozás - tulajdonos felé (Metro International) - elengedéséből keletkezett. Ez persze a valóságban nem folyt be a kiadóhoz, így a Metropol 2011-es eredménye csak 270 millió forint, amihez képest a tavalyi eredmény nem jelent akkora visszaesést.

A teljes médiaportfolióban egyetlen veszteséges vállalat sem volt. A legtöbb nyereséget a közterületi vállalkozások szállították, összesen 2,32 milliárd forintot, utána a nyomtatott lapok 995 millió, a rádiók 931, míg az egy tévé 565 millió nyereséget hoztak.

 

 

A többiek is jól zártak

Noha a teljes számításba csak médiafelületeket vettünk bele, érdemes a többi média- és reklámpiaci vállalkozást is megnézni. A Simicska-érdekeltségű Hung-Ister gyártóvállalat már tavaly is a gyártópiac legnagyobbjának számított, de a 2011-es 2,7 milliárdos forgalmat és 828 milliós nyereséget 2012-ben sikerült megfejelni 4 milliárdos forgalommal és 1,13 milliárdos nyereséggel, amelyből a tulajdonosok, a Mahir Zrt. és B-Reklám osztalékként a teljes összeget kivették. A Mahir-holdinghoz tartozó A Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező 1,58 milliárdos forgalom mellett 56 millió forint nyereséget könyvelt el. Ha ezeket mind összeadjuk, akkor több tulajdonosi cégen keresztül (Mahir Zrt., Pro-Aurum, Neo-Met, B-Reklám) Simicska Lajos felé több mint 2,8 milliárdnyi osztalék vándorolt tovább 2012-ben.

Az állami médiavásárlási közbeszerzéseken nagyon sikeres, az év elejétől Patonai Péter száz százalékos tulajdonába került Inter Media Group (IMG) médiaügynökség 5,4 milliárdos forgalom mellett 186 millió forint nyereséggel zárt (2011: 4 milliárd forgalom, 261 millió nyereség). A Bell & Partners E-beszámolón elérhető eredményei értelmezhetetlenek, az Opten cégadatbázisban pedig még nem szerepel a 2012-es eredménye.

Tudják fizetni a reklámadót

Az eredményekből az látszik, hogy a Fidesz-körüli médiabirodalom a három év alatt harminc százalékkal csökkenő reklámpiac ellenére kiemelkedően jól teljesít. Az évek során felépített, ütős médiaportfolió felé az állami szektor szívesen irányítja a kampányait (lásd a kapcsolódó cikkeknél), így a gyengélkedő reklámpiac ellenére az állami hirdetésekkel felduzzasztott médiavállalkozások a teljes piac csökkenését jócskán meghaladó mértékben tudtak növekedni az elmúlt években. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a múlt héten azt nyilatkozta a Hír Tv-nek, hogy a magyar médiapiac van olyan helyzetben, hogy a reklámadót ki tudja gazdálkodni. Ha csak a kormányközeli médiavállalkozásokra gondolt, kétségtelenül igaza van, tisztán nyereséges vállalatokról beszélünk. A teljes médiabirodalom összefonódásairól és 2012-es tevékenységeikről bővebben itt olvashat.

(forrás: Kreatív Online)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Egy parázs verekedés végébe csöppenünk.

Születésnapi doodle-lal ünnepel.

Két hétig kampányolt az utcán a Milka.

hirdetés

Tartalommarketing a gyógyszerkommunikációban: konferencia szeptember 29-én

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Idén először online nevezéssel! Nevezési határidő: szeptember 30.

Országos sales meeting azoknak, akik élvezik, amit csinálnak, és még jobbak akarnak lenni. A KONFERENCIA MEGTELT!

Ismét keressük a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket! Idén először online nevezéssel! Nevezési határidő: október 7.

3 napos képzés, egyetemi oktatóktól nap mint nap emberekkel foglalkozó szakembereknek. 2016. október 7., 14., 21.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív és a Crane szakmai támogatásával. Október 12. BETELT!

Koktélozással és networkinggel egybekötött szakmai tréning a Kollaboratív Marketingben rejlő lehetőségekről. Időpont: október 13.

Konferencia a YouTube-ról a Google-lel. Reklámok, zene, YouTube sztárok, vacsora, Random Trip október 18-án, az A38 Hajón.

Minden a content marketingről: tartalomgyártás, mérhetőség, csatornaválasztás. Időpont: október 20-án.

Interaktív workshop gyakorlati példákkal és hasznos tanácsokkal harmadik alkalommal, október 25-én.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: 10.28.

Fő előadó: A Panama Papers egyik kirobbantója, Frederik Obermaier, Süddeutsche Zeitung Investigative Recherche SAVE THE DATE! 2016.11.29.