hirdetés
Share on Tumblr

Jó évet zárt a Fidesz-közeli médiabirodalom

25,7 milliárdos forgalom mellett 3,75 milliárd forintos nyereséggel zártak a Fidesz-közelinek mondott médiavállalkozások 2011-ben.

hirdetés

Május végén jelentek meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium holnapján a 2011-es üzleti eredmények beszámolói, így megnéztük, hogy milyen eredménnyel zártak a Fidesz-közelinek mondott, vagy a kormánypárttal szimpatizáló médiumok.

A kormányzó Fidesz-közelinek tartott médiavállalkozások összesen 25,7 milliárdos forgalom mellett 3,75 milliárd forint nyereséget termeltek tulajdonosaiknak 2011-ben. Gyűjtésünk szerint ez árbevételben 21 százalékos, míg nyereségben 108 százalékos növekedést jelentett 2010-hez képest, míg 2009-cel összevetve az árbevétele a médiabirodalomnak 64 százalékkal, míg a nyeresége majdnem a hétszeresére nőtt.

Ez a médiabirodalom alapvetően négy személy tizenöt, egymással több szálon is kapcsolódó médiavállalkozásából áll. A négy személy: Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor. Simicska Lajoshoz tisztán csak az Euro Publicity nevű közterületi cég köthető. A Mahir Zrt. médiaholdingban a Magyar Nemzetet kiadó Nemzet Lap- és Könyvkiadóval közösen tulajdonolt B-Reklám Kft.-n keresztül van ötven százaléknyi tulajdonrésze, a Mahir Zrt. pedig ötven százalékos tulajdonosa a Mahir Cityposternek. A Pro Aurum Zrt.-n és a Neo-Met Kft.-n keresztül ugyanakkor résztulajdonosa a Publimont és az A Plakát közterületi cégeknek, a Pro Aurumon át pedig szintén résztulajdonosa a Hír Televíziónak és a Magyar Nemzetnek is. Nyerges Zsolt portfoliójába a Simicskával közösen tulajdonolt Publimonton és A Plakáton kívül az Infocenteren keresztül a Heti Válasz és a Lánchíd Rádió, valamint az Infocenter tulajdonolta Advenio Zrt.-n keresztül a Class FM tartozik. Liszkay Gábor résztulajdonos a Hír Tv-ben, a Magyar Nemzetben és a Lánchíd Rádióban. Fonyó Károly résztulajdonosa az EuroAWK nevű közterületi cégnek, ezen keresztül a Mahir Cityposternek, illetve az MTG Metro Gratis felvásárlásával a Metropol ingyenes napilapnak is a tulajdonosa a Megapolis Media Zrt.-n keresztül.

A médiabirodalom (narancssárgával a többszörös áttételes érdekeltségek)

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) honlapján szereplő taggyűlési határozatok alapján végzett számításaink szerint Simicska 2011-ben a médiavállalkozásaiból 1,27 milliárd forintot, Nyerges 543 milliót, Fonyó 490 milliót míg Liszkay 307 millió forintot vett ki nyereségként. Tavaly a médiabirodalom teljes árbevételének 14,6 százaléka nyereség volt, és a nyereség 70 százalékát vette ki a négy személy. Ez a nyereségráta a magyar médiapiacon 2011-ben magasnak mondható.

Terjedelmes Simicska-háló

Simicska Lajos a feleségével közösen tulajdonolt Neo-Met Kft. valamint a Pro Aurum Zrt. további 2,5 és 2,1 milliárdos osztalékot fizetett ki a tulajdonosainak, ám nem tudni, hogy ezeknek a cégeknek a nyereségéhez milyen mértékben járultak hozzá a médiavállalkozásaik, illetve milyen egyéb tevékenységet folytatnak, noha az Opten cégadatbázisában szereplő adatok szerint az értékesítésből származó árbevételük idén is elhanyagolható volt. Így csak azokat a médiavállalkozásokat számoltuk be, amelyekben a Neo-Met és a Pro Aurum tulajdonos, önállóan a számításokban ez a két cég nem szerepel.

A számításnál csak médiatulajdonosokat és médiafelületeket vettünk figyelembe, de a Simicska-birodalomhoz köthető Hung-Ister Zrt. nevű gyártócég, amely többek között a Szerencsejáték Zrt. sorsolásainak műsorait is készíti 715 milliós, míg a Mahir-cégcsoporthoz tartozó Mahir Kiállításszervező Zrt. nevű rendezvénycég 80 milliós nyereséggel zárt. A HVG ma megjelent gyűjtése szerint szintén Simicskához köthető médiavállalkozások még a Budamédia és Budamédia Rózsadomb nevű cégek,a Pro Aurumon keresztül a Budapesti Riport Kft., az Euro Publicityn keresztül pedig a Patient Média és a VM Eger nevű cégek is.

Tudatos építkezés

A 2011-es összeredményt jelentősen megdobta a Metropol felvásárlása, amely a Megapolison és az MTG Metro Gratison keresztül összesen 648 milliós nyereséget tett hozzá a portfolióhoz. A közterületi médiacégek különösen jól teljesítettek a korábbi évekhez képest, a Publimont egymilliárdos nyereségéhez az EuroAWK 202, a Mahir Cityposter 119, az Euro Publicity 74 milliót tett hozzá, de még a korábban csak veszteséget termelő A Plakát is 37 millió forint nyereséget termelt (A kormányzat közterületi hirdetési gyakorlatáról a múlt héten tanulmányt jelentettünk meg – a Szerk). A portfolióban a Hír Tv 528 milliós profittal zárt, meglepő ugyanakkor a Class FM, a Heti Válasz és a Magyar Nemzet gyengébb teljesítménye, ugyanis mindhárman sokkal nagyobb nyereséget produkáltak 2010-ben. Különösen a Class FM teljesítménye kirívó annak ellenére, hogy állami hirdetési pénzekkel nagyon is el voltak látva 2011-ben.

A tudatos médiaépítkezés jeleit mutatja, hogy míg 2008-ban 9 céget lehetett a Fidesz-közeli médiaportfolióban vizsgálni, addig 2011-ben már 15-öt. A felvásárlások jó üzleti befektetésnek bizonyultak, ugyanis a Metropol és a Publimont a két legnagyobb nyereséget hozták a médiacsoportba.

Szélesnek továbbra sem megy

A szintén jobboldali szimpátiájáról ismert Echo TV és Magyar Hírlap ugyanakkor tavaly sem voltak képesek meglovagolni a kormányváltás adta hirdetési lehetőségeket, noha 2011-ben némileg mérséklődtek a Széles Gábor üzletember tulajdonába tartozó médiumok veszteségei. De az Echo és a Hírlap még így is 233 és 306 milliós veszteséget termelt. Ehhez a rossz üzleti eredményhez alighanem hozzájárul az is, hogy a Magyar Hírlap és az Echo TV nincs kitömve állami hirdetésekkel, illetve Széles Gábor is egyre türelmetlenebb a kormány gazdaságpolitikájával szemben.

A Bencsik András tulajdonába tartozó Demokrata pozitív eredménnyel zárta a 2011-es évet is ötmillió forintos adózás utáni nyereséggel. Igaz, a Demokratában számos önkormányzat hirdetett 2010-ben és 2011-ben is.

A médiapiac 2011-ben

A Marketing & Média június 12-én megjelent számában részletesen ír a médiapiac 2011-es teljesítményéről, közülük is a 30 legnagyobb árbevételű cégről. Ezeknek a cégeknek az összforgalma 190 milliárdról 201 milliárdra nőtt 2011-ben, de megjegyzik, hogy a 11 milliárdos bővülés felét épp a Hír Tv, a Publimont és a Hung-Ister műsorgyártó hozta. 

Szintén beszédes, hogy a 30 legnagyobb médiavállalkozásból 11 veszteséges volt (több, mint 18 milliárdos volt az összveszteségük) 2011-ben, illetve, hogy csupán három cég tudott egymilliárdnál magasabb nyereséget termelni: A Magyar RTL Zrt., a Lapcom és a Publimont. 

Az árbevétel-arányos nyereség tekintetében a legjobban teljesítő három vállalat szintén a kormány-közeli médiabirodalom tagja: A Hung-Ister, a Publimont és a Metropolt kiadó MTG Metro Gratis.

(forrás: Kreatív Online)
Share on Tumblr
Hozzászólások (23 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
válasza hozzászólásához
#
:)))!!! Akkor képzeld magadat az én helyembe! Olyasvalakivel megpróbálni egy szakmai fórumon kommunikálni, aki nem tartja méltónak magához megjelent tényekkel való
foglalkozást, ehelyett csak a saját prekoncepcióját védelmezi, s ennek keretén belül nem átall céget, embereket vádolni, másik fórumozót alaknak szólítani. Vagyis:
vagdalkozni.Hú, ne tudd meg, na az aztán a szörnyű dolog.
válasza hozzászólásához
#
Akkor nem lettem volna gazdagabb (vagy inkább szegényebb)egy újabb tapasztalattal, miszerint nincs értelme e helyen hozzászólni, mert olyan alakokkal futhatok össze, mint
te...
válasza hozzászólásához
#
Haj, ha az első hozzászólásod előtt döntöttél volna az időd értelmesebb eltöltése mellett...
válasza hozzászólásához
#
1.Nincs saját cégem, aminek gagyi péert kellene csinálnom. 2.Van viszont véleményem, amit ki is nyilváníthatok. 3.Veled nem lehet vitatkozni, csak személyeskedsz, nulla
konstruktivitás. 3.Ezzel részemről lezártam a témát, drága időmet értelmesebben és tartalmasabban kívánom tölteni.
válasza hozzászólásához
#
Jaj, te! Nem tudok rajtad eligazodni. Először nem reagáltál a szóban forgó cikkek adataival, tényeivel kapcsolatosan.Ahogy írtad, nem tartod méltónak azokat magadhoz, nem
tartod a szakma fontos kérdéseinek azokat. A tények figyelembe vétele nélkül írni valamiről pedig szubjektív vaktában vagdalkozás.Azután leírtad, hogy a vaktában
vagdalkozás nem a te stílusod. Ezek után csak arra gondolhattam, hogy ha vaktában vagdalkozol, ami nem a te stílusod, akkor valaki más stílusát karikírozod ki.Ezt
szellemesnek találtam, aminek hangot is adtam. Majd mindezek után személyeskedsz, és az én stílusomat kritizálod - megjegyzem, megint csak vaktában, konkrétumok nélkül -
az emeberek(sic!) nevében. Egyébiránt, mint olvasó, én örülnék, ha minden olyan kollégának elmenne a kedve a fórumozástól, aki a saját cége nevében nyomja az
általános jellegű ostobaságokat anélkül, hogy a hivatkozott írások tartalmával vitába tudna szállni. Mert az se nem előremutató, se nem érdemi, és nagyon nem
szellemes. És még csak nem is fórumozás. Azt rendesebb helyeken gagyi péernek híjják.
#
Jaj, te! Nem tudok rajtad eligazodni. Először nem reagáltál a szóban forgó cikkek adataival, tényeivel kapcsolatosan.Ahogy írtad, nem tartod méltónak azokat magadhoz, nem
tartod a szakma fontos kérdéseinek azokat. A tények figyelembe vétele nélkül írni valamiről pedig szubjektív vaktában vagdalkozás.Azután leírtad, hogy a vaktában
vagdalkozás nem a te stílusod. Ezek után csak arra gondolhattam, hogy ha vaktában vagdalkozol, ami nem a te stílusod, akkor valaki más stílusát karikírozod ki.Ezt
szellemesnek találtam, aminek hangot is adtam. Majd mindezek után személyeskedsz, és az én stílusomat kritizálod - megjegyzem, megint csak vaktában, konkrétumok nélkül -
az emeberek(sic!) nevében. Egyébiránt, mint olvasó, én örülnék, ha minden olyan kollégának elmenne a kedve a fórumozástól, aki a saját cége nevében nyomja az
általános jellegű ostobaságokat anélkül, hogy a hivatkozott írások tartalmával vitába tudna szállni. Mert az se nem előremutató, se nem érdemi, és nagyon nem
szellemes. És még csak nem is fórumozás. Azt rendesebb helyeken gagyi péernek híjják.
válasza hozzászólásához
#
Kár, hogy a hozzád hasonló stílusú hozzászólások miatt megy el a kedve az embereknek a fórumozástól... Na hát én is egy vagyok közülük. De remélem legközelebb egy
igazán szakmai (és nem politikai) témában fogunk együtt fórumozni, előremutató, építő jellegű, érdemi és "szellemes" eszmecsere formájában.
válasza hozzászólásához
#
Áhá, már értem. Tehát egy stílusparódiát volt szerencsénk olvasni tőled. A más stílusának kifigurázását. Szellemes.
válasza hozzászólásához
#
A vaktában vagdalkozás nem az én stílusom, de nem szeretem a hangulatkeltést olyan fórumokon, aminek nem ez (lenne) a feladata.
válasza hozzászólásához
#
Köszönöm kedves válaszod. A hangulatot nem én keltem, hanem ti az említett írásaitokkal. Ebben a meggyőződésemben sajnos nem tudtál megingatni.
válasza hozzászólásához
#
Minden világos. Tehát a publikált szakmai tények, adatok nem olyan fontosak, hogy te, mint mértékadó véleménytulajdonos, méltónak érezd azokat arra, hogy foglalkozz
velük. Igazad is van. Sas nem kapkod legyek után. Kívánok neked további kellemes vaktában vagdalkozást.
válasza hozzászólásához
#
Ágnes! Gratula! Így kell (mert másképp nem lehet!)!
:))))
válasza hozzászólásához
#
Ha tényleg olvasod a hozzászólásaimat, talán megtalálod bennük az "érdemit" is. Még akkor is, ha kevés számmal dolgozom. Lehet, hogy azért, mert én "szívből"
közelítem a szakmát. Ez is egy "érdem", amit, mint képességet kapni lehet...
#
Kedves juszticia2012,

Akkor itt az info:
A Professional Publishing Hungary (PPH)összes lapjának összes szerkesztője állításait mindig tényekkel támasztja alá. Publicisztika, kritika esetén pedig jelölik,
hogy véleménycikk következik.
Kérdésbe ágyazott sejtetésedre a válasz:
A PPH szaklapkiadó volta miatt a bevételek 95%-a szakmai hirdetőktől érkező, direkt megkereséséből, megrendeléséből származó hirdetésekből, illetve eseményeinken
való regisztrációkból származik. Az ügynökségeken keresztül érkező kis mennyiségű megrendelések mögött is nagyrészt a cégekkel közvetlenül folyatott
tárgyalások húzódnak, azonban ők maguk vannak kötve ügynökségen keresztüli megrendeléshez. A (sajnos) minimális ügynökségi megrendelés pedig az egész PPH-t
érintő KKV szektorra érkezik. Ha ismered a lapjainkat és online felületeinket, akkor magad is meggyőződhetsz a fentiekről.
Ha komolyan érdekel bevételeink összetétele, és nem csak hangulatot akarsz kelteni, akkor szeretettel látlak és szívesen megmutatok Neked mindent (ahogy ezt tettem már
egyszer egy hasonló felvetésre - talán épp Neked?), mert személyesen is büszke vagyok arra, hogy semmilyen takargatni valónk nincs, és amíg a nevem a PPH-hoz kötődik,
nem
is lesz. Remélem, meggyőztelek, ha nem, keress nyugodtan. És természetesen olvass tovább minket (is).
üdvözlettel
Vándor Ágnes
ügyvezető igazgató PPH
válasza hozzászólásához
#
Esetleg valami érdemi hozzászólás?
válasza hozzászólásához
#
Édes barátom, majd olyan témákban osztom meg érdemben szakmai véleményem ezen a helyen, amelyek méltóak arra, és tényleg a szakma fontos kérdéseit feszegetik (lenne
bőven), nem pedig egyik vagy másik politikai áramlat szócsöveként funkcionálnak.
válasza hozzászólásához
#
Kedves romanb!
1.Ilyen könnyen lemondhattok az előfizetőtökről? Csak nehogy mások is kövessenek engem a másik weboldalra való áttérésben... Tudtommal nem az a marketing célja a
Kreatívnak, ugye?
2.Hirdetői összetételetekről (ügynökséggel együtt)nem írtál semmit, mikor várható info?
válasza hozzászólásához
#
Tiéd a pont romanb! :)))
válasza hozzászólásához
#
Igazából juszticia2012-nem üzenem, hogy ugyanakkor Magnifier gondolataiban is komoly igazságtartalmat "hallok" ám. A szakmai részről elég keveset szóltál... ...eddig...
#
Juszticia, nagyon sajnáljuk, ha elmész egy másik weboldalra, de ha az jobban tetszik mint ez, akkor mit tehetünk, tudomásul vesszük. Még szerencse, hogy manapság már
színes a média világa.
válasza hozzászólásához
#
Édes barátom, az általad említett cikkek konkrét tartalmával, adataival, tényeivel kapcsolatban nincs mondandód? Hamisak? Helytállók? Valami vélemény? Csak mert ez egy
szakmai fórum,és tudod, vannak, akik azért látogatnak ide, mert a szakmai aspektusok érdeklik őket. Élvezettel olvasnám a mértékadó szakmai véleményedet a
publikációk tartalmával kapcsolatosan is. Megértésedet köszi előre is.
válasza hozzászólásához
#
Szó, mi szó, elég "bulváros" a címválasztás. (Nem lenne jó, ha ez(is) egy koncepció részeleme
volna!
Én kedvelem a Kreatívot, épp ezért néha féltem is a "félrelépésektől". (Mert egy-egy félrelépéssel kezdődhet az "el(k)durvulás"...)
#
Közterületi pénzosztás az Orbán-korszakban, Miért hirdetett az állam a Volt Fesztiválon, Jó évet zárt a Fidesz-közeli médiabirodalom... - Az utóbbi néhány nap
Kreatív-nyitóoldalas cikkei, vezércikkei... A Kreatívnak mindig mindenről ugyanaz jut az eszébe?! Persze csak az utóbbi két évben... Kezdem azt érezni, hogy itt a
Népszava kihelyezett, ifjúsági tagozatának lapjával állunk szemben. Az egyáltalán nem objektív és a témát nem minden oldalról körüljáró politikai írások nem a
kommunikációs szakma lapjába valók, hanem az előbb említett "elfogulatlan" médiumba. Amennyiben engem a politika érdekel, majd ott el fogom olvasni. Ott fogom elolvasni. A
Kreatívot a szakmaisága miattam olvastam eddig, úgytudom szakmai lap. De ezek után inkább áttérek az mmonline-ra. Egyébként a Kreatív nem akar egy ön-oknyomozást
végezni? Szívesen megnézném a hirdetői összetételt, biztos nagyon beszédes lenne, és kiderülne, hogy miért forszírozza a Kreatív az utóbbi 2 évben a politikát,
előtte pedig miért nem (egy-két cikkecskétől eltekintve). Lehet, hogy ebben az esetben is igaz a mondás: Más szemében a szálkát is megtalálja, magáéban a gerendát
sem...?

Ami nem rossz egy debütáló versenytől.

A GVH engedélyezte az Ipress megvételét.

Lenyűgöző kilátás és egy Random Trip koncert.

hirdetés

Tartalommarketing a gyógyszerkommunikációban: konferencia szeptember 29-én

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Idén először online nevezéssel! Nevezési határidő: szeptember 30.

Országos sales meeting azoknak, akik élvezik, amit csinálnak, és még jobbak akarnak lenni. A KONFERENCIA MEGTELT!

Ismét keressük a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket! Idén először online nevezéssel! Nevezési határidő: október 7.

3 napos képzés, egyetemi oktatóktól nap mint nap emberekkel foglalkozó szakembereknek. 2016. október 7., 14., 21.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív és a Crane szakmai támogatásával. Október 12. BETELT!

Koktélozással és networkinggel egybekötött szakmai tréning a Kollaboratív Marketingben rejlő lehetőségekről. Időpont: október 13.

Konferencia a YouTube-ról a Google-lel. Reklámok, zene, YouTube sztárok, vacsora, Random Trip október 18-án, az A38 Hajón.

Minden a content marketingről: tartalomgyártás, mérhetőség, csatornaválasztás. Időpont: október 20-án.

Interaktív workshop gyakorlati példákkal és hasznos tanácsokkal harmadik alkalommal, október 25-én.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: 10.28.

Fő előadó: A Panama Papers egyik kirobbantója, Frederik Obermaier, Süddeutsche Zeitung Investigative Recherche SAVE THE DATE! 2016.11.29.