Stratégiai vezető a Design Terminálnál
Böszörményi Nagy Gergely a Design Terminál stratégiai igazgatójaként folytatja pályafutását. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium főosztályvezető-helyettesi pozícióját hagyja ott, hogy a minisztérium felügyelete alá tartozó, a magyar design és divatkultúra bemutatásáért létrehozott intézményben dolgozzon. Rövidtávú tervei között szerepel, hogy a terminált, a kreatívipart ösztönző és segítő központként újrapozícionálják.

A Hvg.hu-n megjelent, többek között róla készült cikkben erősítette meg Böszörményi Nagy Gergely, A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium főosztályvezető-helyettese, hogy hamarosan a Deisgn Terminálnál folytatja munkáját.

A 28 éves kommunikációs szakember több társadalmi célú kampányt irányított, amióta a 2010-es kormányváltás után Navracsics Tibor hívására a KIM-hez igazolt. Ezt megelőzően a Győri Tibor által alapított, a kormányváltás után számos állami megrendelést elnyerő Nézőpont Intézet vezető elemzőjeként dolgozott. Győri Tibort Orbán Viktor miniszterelnök nemrég államtitkárnak nevezett ki a Miniszterelnökségen.

BNG.JPG
Böszörményi Nagy Gergely a KIM munkatársaként több állami  kampánynak volt az ötletgazdája. Ő koordinálta a minisztériumok raktáraiban hátrahagyott kommunista szobrok, relikviák kiárusítását célzó, Soha többet harmadszor! nevű jótékonysági árverés megszervezését. Szervezője volt a közszolgálatnak, kormányzatnak fiatal pályakezdőket toborzó (kormányzati állásbörzével, minisztériumi nyílt nappal és nyári táborozással járó) ReGeneráció nevű programnak. Ő irányította a „TeSzedd! Önkéntesen a tiszta Magyarországért” nevű programsorozat országos kampányát, amely a köztereken eldobált szemét eltakarítására buzdította az embereket és önkénteseivel az elmúlt évek legnagyobb kormányzati kezdeményezése volt.

A Hvg.hu információi szerint Böszörményi a legtöbb energiát a minisztériumi háttérintézmény, a Design Terminál (DT) szervezésében lebonyolított, idén másodszorra is megszervezett Gombold újra! Divat a magyar kampányba és rendezvénybe ölte. A KIM által is támogatott program a fiatal magyar divattervezőknek kíván bemutatkozási lehetőséget nyújtani.

Végre megcsinálták

A Design Terminál hosszas vajúdás után, 2011 júliusában kezdte meg működését.
A kormányváltás után, egy éves előkészítő munkával elindított központ koncepciója lényegében nem különbözik az eredeti, 2003-ban lefektetett tervektől, amelyeket az akkori miniszterelnök, Medgyessy Péter jelentett be.

2011-ben a Bakony-Balaton Média Kft.-től érkező Englert Róbertet bízták meg a Design Terminál ügyvezetői feladataival. A fenntartó és a szervezet tulajdonosi jogköreit gyakorló KIM százmillió forintos költségvetéssel indította útnak az intézményt, amelynek szakmai vezetésével Ács Zoltánt bízták meg, aki pályázat útján nyerte el a munkát. Ő korábban a Figyelő külsős újságírójaként dolgozott, emellett a Burzsujblog egyik szerzője volt.

Böszörményi Nagy Gergely a Kreatív Online kérdésére is megerősített a Hvg.hu információit, és elmondta, szeptember 3.-tól dolgozik új munkahelyén. Rövidtávú terveivel kapcsolatban pedig elmondta, a terminált a kreatívipart ösztönző és támogató központként kívánja újrapozícionálni, amiről október közepén részletesen beszámolnak majd. Másik feladata, a 2017-re tervezett Rubik Kocka interaktív kiállítási központ koncepciójának kidolgozása lesz.

A Design Terminál története

Az 1949-ben, bauhaus stílusban épült Erzsébet téri buszpályaudvar hasznosításáról 2003-ban jelentette be Medgyessy Péter akkori miniszterelnök, hogy az Európa-terv programjának részeként az épület lesz a magyar dizájn központja és szellemi műhelye. Az akkor a Magyar Szabadalmi Hivatal által megalapított Design Terminál Kht. vitte volna a Magyar Design Központ (máshol Dizájnközpont néven szerepel) névvel ellátott intézmény ügyeit.

A tervek szerint a Központ egy olyan kulturális intézmény lett volna, ahol a magyar és a nemzetközi dizájntermés legjavát mutatták volna be, mellette kiállítóterekkel, oktató és előadótermekkel, szakmai rendezvényeknek helyet adó, de többfunkciós terekkel, shoppal. Ehhez azonban a műemlékvédelmi követelményeknek megfelelően fel kellett újítani az épületet, aminek munkálatai félmilliárd forintra rúgtak.

2006 tavaszán a sajtó arról cikkezett, hogy hamarosan átadhatják az épületet a központnak, hiszen a felújítási munkák a vége felé jártak. Nyáron aztán már az átadási időpont őszre tolódása volt terítéken, ugyanis a felújítás során az épület áramellátását nem oldotta meg a kivitelező, lényegében kimaradt a munkálatok során. Ekkor az áramosítás pluszköltségeivel együtt több mint 650 millió forintnál tartott a projekt.

A folyamatosan kiírt közbeszerzési eljárások (két és fél évig tartott, míg a megfelelő erősségű és mennyiségű áramot sikerült bevezetni a Budapest szívében lévő épületbe), és a többször bejelentett, majd jogi és műszaki aggályok miatt rendre elhalasztott megnyitók közben a már felújított épület újra elkezdett amortizálódni, a kőlapok megtöredeztek, a burkolatot falfirkák csúfították.

2009 márciusában a szakma nyílt levélben szólította fel a Kiss Péter kancelláriaminisztert, hogy foglaljon állást az ügyben, amire Tarcsi Gyula akkori szakállamtitkár azt válaszolta, hogy a szükséges engedélyeztetési procedura még mindig nem ért véget, holott az eredeti tervek szerint 2006 március 30-án kellett volna megnyílnia az intézménynek. Még ebben az évben A DT vizsgálat indult, amely a használaton kívül ácsorgó épület körüli visszásságokat hivatott feltárni. A vizsgálat a mai napig titkos, jelentései viszont a Hírszerző munkatársai 2009 végén megszerezték, majd 2010 nyarán kiaggatták a Design Terminál kerítésére.

A jelentésből a Hírszerző szerint egyebek mellett kiderül, hogy a háttérben durva adminisztrációs hibák, súlyos vagyoni károkat okozó szerződéskötések, vállalkozói visszaélések, hozzá nem értés és korrupciógyanú húzódik.
A kormányváltás után mind az épület mind pedig a Kft. tulajdonosa a KIM lett. Korábban az épület tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a Kft.-é pedig a Magyar Szabadalmi Hivatal volt. Az ügyvezető 2010-ig Pohárnok Mihály volt.