A hirdetőknek jó a Google-szabályzat
A Google új adatkezelési szabályzata a hirdetők igényét szolgálja, mert platformjain mostantól minden aktivitást regisztrál, a kereséstől egészen addig, hogy milyen videót néztünk meg. A jogvédők tiltakoznak.

A francia CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) független adatvédelmi hatóság aggodalmát fejezte ki a Google felé az új adatkezelési szabályzatának életbe léptetése miatt – írja a Guardian. Az új szabályzat, mely hatvan, korábban különálló rendelkezést olvasztott egybe, lehetővé teszi, hogy a cég platformjain (pl. Google, Youtube, Gmail, Google+, Calendar) a felhasználók összes aktivitását feljegyezzék, a keresésektől kezdve egészen addig, hogy milyen videót néztek meg.

A CNIL szerint ez az új szabályozás teljességgel törvénytelen, és nincs összhangban az európai joggyakorlattal sem. A Google viszont állítja, a főoldalon beállíthatjuk, ha nem akarunk adatot szolgáltatni a cég felé. Az Európai Bizottság eközben olyan szabályozást szeretne alkotni, mely arra kötelezné az internetes cégeket, hogy előzetesen megkérdezze a felhasználót adatainak felhasználásáról.

Marketinges szemszögből

A Marketing Week eközben számba vette, hogy az új szabályozás mit hozhat a hirdetői piacnak, hiszen az első ránézésre is látszik, hogy az ő érdekükben módosított a Google.

Az egyik leginkább elkoptatott kifejezés manapság a „jobb célzás”, de a kombinált adatgyűjtésnek köszönhetően ez valóban megvalósulhat, hiszen a Google-nek pontos adatok fognak rendelkezésére állni, amivel eláraszthatja a felhasználót. Egy példa szerint ha valaki ibizai nyaralást szervez, a kereső rögtön a legrelevánsabb hirdetéseket/hirdetőket fogja feldobni neki. Annak valószínűsége pedig a Marketing Week szerint elég csekély, hogy az emberek tömegesen fogják megtiltani a Google-nek, hogy adatokat szolgáltasson róluk.

Hogy mi lesz a későbbiekben, az már most körvonalazható, hiszen az új szabályozás mellé a Google Nagy-Britanniában kábelcsatornát tervez indítani, miután a Google Tv csúfosan megbukott, amivel tovább tudják majd pontosítani a hirdetőknek szolgáltatott adatokat.