hero
Itt a letiltott Diákhitel-reklám
Visszavonta egy reklámszpotját a Diákhitel Központ, amely sokak értelmezése szerint arra buzdította a fiatalokat, hogy munka helyett hitelből éljenek - írja a Hvg.hu. A szervezet szerint viszont nem ez volt a cél.

Levette műsorról a Diákhitel Központ egy októberi reklámfilmjét, amely sokak értelmezése szerint arra biztatta a fiatalokat, hogy ne dolgozzanak, hanem inkább diákhitelből éljenek – számol be róla a Hvg.hu. A mozikban és televíziókban futó szpot komoly felháborodást váltott ki, több blog (itt és itt) is foglalkozott vele. A bírálatok szerint a Diákhitel Központ arra buzdította a fiatalokat, hogy ne dolgozzanak, hiszen élhetnek diákhitelből is.

A félperces filmben egy ágyban alvó fiatal pár látható, amikor pedig hat órakor csörögni kezd az óra, a fiú felkel. A lány megkérdezi, hogy hová megy ilyen korán, a fiú pedig azt feleli, hogy dolgozni. A lány ezután azt mondja, hogy „de hát már van diákhiteled”. Ezután a fiú visszafekszik és összebújik a lánnyal. A szpotot másfél hét után, október 25-én levették a műsorról.

A Diákhitel Központ betiltott reklámfilmje (Forrás: Kantar Media)

A Hvg.hu megfogalmazása szerint a hirdetéssel foglalkozó blogok megdöbbentőnek találták a reklám üzenetét. Egyöntetű értelmezésük szerint a reklámfilm arra ösztönözte a fiatalokat, hogy nem kell áldozatot hozniuk azért, hogy előteremtsék a megélhetésükhöz szükséges pénzt, hiszen ahhoz elég hitelt felvenniük.

A szervezet célja azonban nem az volt, hogy a munkavállalás ellen biztassa a fiatalokat – állítja a Diákhitel Központ, amely a Hvg.hu megkeresésére azt válaszolta, a reklámfilm üzenete nem a munkavállalás ellen irányult, csak arra próbált rámutatni, hogy a diákhitel jelentősen megkönnyíti a hétköznapok terheit, és lehetőséget biztosít arra, hogy a fiataloknak ne kelljen a tanulás rovására, a tanulás helyett munkát végezniük.

A film elkészítésében a Lounge Designnal működtek együtt, a beszerzés értéke 4 900 000 forint volt, ami a 8 millió forintos közbeszerzési értékhatár alatt van. A szerződött összegért a Lounge 5 és 30 mp-es szpotokat gyártott a Diákhitel Központnak. A Hvg.hu érdeklődött arról is, hogy a központ mennyit fizetett a reklámfilm vetítésének médiaköltségére, erre azonban nem kaptak választ.