hirdetés
hirdetés
Share on Tumblr

A reklámja szerint gyógyított a kozmetikum

A GVH szerint nem. 90 milliós bírság lett a vége. 

hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Cloulyn Pro Ltd. és az Assort Flex Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az MLM rendszerben értékesített Lavylites márkanevű kozmetikai termékcsalád népszerűsítésekor, mert megalapozatlan állítások jelentek meg a termékek gyógyhatásáról és egészségre gyakorolt hatásáról, valamint azok hatékonyságáról. A jogsértésért összesen 90.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH megállapította, hogy 2013 augusztusa és 2015 novembere között igen széleskörű hatásokat ígérő, de megalapozatlan állításokkal népszerűsítették a Lavylites termékcsaládba tartozó tusfürdőket, testápolókat, testpermeteket, samponokat, szájápolókat és arckrémet. A GVH a gyártó Cloulyn Pro Ltd.-vel szemben 50.000.000 forint, a forgalmazó Assort Flex Kft.-re pedig 40.000.000 forint bírságot szabott ki a vállalkozások érdekelvű felelősségének megállapítása miatt, hiszen a vállalkozások érdekében állt a magatartás folytatása az elért árbevétel révén.

A GVH vizsgálata tanúvallomások, irati bizonyítékok és a helyszíni szemle alapján tárta fel a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot, valamint az értékesítési rendszert – annak ellenére, hogy a Cloulyn Pro Ltd. egyetlen alkalommal sem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Az érintett kozmetikai termékeket különböző tájékoztató anyagokban, előadásokon és disztribútori honlapokon is reklámozták, megvásárolni pedig jelenleg is csak MLM rendszerben lehet.

A GVH a bírság kiszabásakor a Lavylites termékek árbevételi adataiból indult ki a vizsgált időszakra vonatkozóan. Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy

• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat részben egészségügyi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció iránt;
• a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott;
• a jogsértéssel érintett készítmények – hatásukat tekintve – bizalmi termékek,

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Assort Flex Kft. igyekezett módosíttatni az MLM egyes tagjainak jogsértő kereskedelmi gyakorlatát.

A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalkozásoknak ugyanazon elvárásoknak kell megfelelniük a termékbemutató-előadásokon nyújtott szóbeli tájékoztatások és az MLM tagok által hivatkozott fogyasztói tapasztalatok közzétételekor is, mint minden egyéb, a fogyasztóknak szóló reklám alkalmazásakor. Így meg kell bizonyosodni a fogyasztói vélemények közzétételekor arról, hogy azok megfelelő bizonyítékkal támaszthatók-e alá, hiszen egy kozmetikumnak is csak akkor tulajdonítható gyógyhatás vagy egészségre vonatkozó hatás – akár vásárlói tapasztalat ismertetése, akár más tartalmú szóbeli tájékoztatás alkalmával –, ha az tudományosan megalapozott.

(forrás: Kreatív Online)
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A sajtópiac és a sajtóhirdetések előnyeit hangsúlyozza új kampányában az MLE.

A világhírű festő kiállításának hosszabítását kommunikálták.

Az önálló PPC-csapatot irányítja.

hirdetés

Szeptember 9-ig lehet nevezni az első business to business kommunikációs versenyre.

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: szeptember 14. MEGTELT!

Negyedik alkalommal hirdetjük meg a versenyt. Szeptember 16-ig várjuk a legszebb médiatermékeket!

Digitális trendek, kihívások és megoldások, Budapest, mint brand. Szeptember 22.

Tartalommarketing a gyógyszerkommunikációban: konferencia szeptember 29-én

Országos sales meeting azoknak, akik élvezik, amit csinálnak, és még jobbak akarnak lenni.

3 napos képzés, egyetemi oktatóktól nap mint nap emberekkel foglalkozó szakembereknek.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív és a Crane szakmai támogatásával. Október 12.

Minden a content marketingről: tartalomgyártás, mérhetőség, csatornaválasztás. Időpont: október 20-án.

Fő előadó: A Panama Papers egyik kirobbantója, Frederik Obermaier, Süddeutsche Zeitung Investigative Recherche SAVE THE DATE! 2016.11.29.

hirdetés